Fabryka w Neckarsulm

 

W dniu 15 Listopada 1999r. została wszczęta produkcja A2 w Neckarsulm. Sygnał do rozpoczęcia produkcji nowego Audi A2 ogłosiła minister gospodarki Werner Mueller i Franz-Josef Paefgen, prezes zarządu AUDI AG. Zdolności produkcyjne w pierwszym etapie wynosiły około 60.000 pojazdów rocznie. Mimo wielu innowacji technicznych, model nie odniósł spodziewanego sukcesu rynkowego. Na przeszkodzie stanęła głównie wysoka cena. Przez pięć lat sprzedano tylko 175 tysięcy egzemplarzy A2. Produkcję zakończono w 2005.

 

Fabryka Audi

 

 

Krótka historia modelu A2


Audi A2 - w 1997 roku na wystawie IAA we Frankfurcie pokazano prototyp Audi Al2, który ewoluował w Audi A2 i został oficjalnie zaprezentowany na tej samej wystawie w 1999 roku. Sprzedaż samochodu ruszyła wiosną 2000 roku zaś cena podstawowa na polskim rynku wynosiła od 55 do 62 tysięcy zł w zależności od wersji, były też wersje z pełnym wyposażeniem warte około 100.000zł. Wysoka cena spowodowana była zastosowaniem kilku nowinek technicznych jak aluminiowe nadwozie oparte na ramie przestrzennej, co spowodowało zredukowanie wagi samochodu do zaledwie 850 kg. Paletę silnikową stanowiły jednostki benzynowe o pojemności 1,4 i 1,6 L oraz diesle o pojemności 1,2 i 1,4 l.
Szczególnie ciekawym modelem jest Audi A2 1,2 TDI, wprowadzony w 2001 roku, które w zamierzeniach konstruktorów miało spalać tylko 3 litry oleju napędowego na 100 km. Zawdzięczać ma to swojej niskiej wadze oraz zespołowi napędowemu i skrzyni biegów zaadaptowanymi z Volkswagena Lupo 3L TDI.
W lipcu 2002 roku wzbogacono wyposażenie seryjne samochodu i zwiększono pojemność zbiornika paliwa do 42 l., zmodyfikowano silnik 1.4 16V o mocy 75Km dając oznaczenie BBY oraz wprowadzono nowy 110 konny silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oznaczenie 1,6 FSI.
W grudniu 2002 roku wprowadzono do oferty wersję "color storm" - trzy nowe kolory nadwozia z czarnymi detalami.
W sierpniu 2003 roku zastosowano do napędu zmodernizowany silnik 1,4 TDI 75 KM o oznaczeniu BHC. Modyfikacje obejmowały między innymi: wprowadzenie szerszego paska rozrządu (wymiana, co 120 tys. km), lepsze wyciszenie silnika poprzez zwiększenie ciśnienia wtrysku paliwa i jednoczesne dostosowanie go do norm emisji EURO 4.
W październiku 2003 roku lekko zmodernizowano Audi A2, zmieniając osłonę chłodnicy, pojawił się też nowy silnik wysokoprężny 1,4 TDI o mocy 90 KM
Produkcję tego modelu zaprzestano w 2005 roku, gdyż jego sprzedaż nigdy nie osiągnęła zakładanego poziomu. Auto wyprzedziło innowacyjnością i wyglądem swoje czasy co świadczy, ze aktualnie cieszy się coraz większym zainteresowaniem.
  • Audi A2 - w 1997 roku na wystawie IAA we Frankfurcie pokazano prototyp Audi Al2, który ewoluował w Audi A2 i został oficjalnie zaprezentowany na tej samej wystawie w 1999 roku. Sprzedaż samochodu ruszyła wiosną 2000 roku zaś cena podstawowa na polskim rynku wynosiła od 55 do 62 tysięcy zł w zależności od wersji, były też wersje z pełnym wyposażeniem warte około 100.000zł. Wysoka cena spowodowana była zastosowaniem kilku nowinek technicznych jak aluminiowe nadwozie oparte na ramie przestrzennej, co spowodowało zredukowanie wagi samochodu do zaledwie 850 kg. Paletę silnikową stanowiły jednostki benzynowe o pojemności 1,4 i 1,6 L oraz diesle o pojemności 1,2 i 1,4 l.


  • Szczególnie ciekawym modelem jest Audi A2 1,2 TDI, wprowadzony w 2001 roku, które w zamierzeniach konstruktorów miało spalać tylko 3 litry oleju napędowego na 100 km. Zawdzięczać ma to swojej niskiej wadze oraz zespołowi napędowemu i skrzyni biegów zaadaptowanymi z Volkswagena Lupo 3L TDI.


  • W lipcu 2002 roku wzbogacono wyposażenie seryjne samochodu i zwiększono pojemność zbiornika paliwa do 42 l., zmodyfikowano silnik 1.4 16V o mocy 75Km dając oznaczenie BBY oraz wprowadzono nowy 110 konny silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oznaczenie 1,6 FSI.


  • W grudniu 2002 roku wprowadzono do oferty wersję "color storm" - trzy nowe kolory nadwozia z czarnymi detalami.


  • W sierpniu 2003 roku zastosowano do napędu zmodernizowany silnik 1,4 TDI 75 KM o oznaczeniu BHC. Modyfikacje obejmowały między innymi: wprowadzenie szerszego paska rozrządu (wymiana, co 120 tys. km), lepsze wyciszenie silnika poprzez zwiększenie ciśnienia wtrysku paliwa i jednoczesne dostosowanie go do norm emisji EURO 4.


  • W październiku 2003 roku lekko zmodernizowano Audi A2, zmieniając osłonę chłodnicy, pojawił się też nowy silnik wysokoprężny 1,4 TDI o mocy 90 km.


  • Produkcję tego modelu zaprzestano w 2005 roku, gdyż jego sprzedaż nigdy nie osiągnęła zakładanego poziomu. Auto wyprzedziło innowacyjnością i wyglądem swoje czasy co świadczy, ze aktualnie cieszy się coraz większym zainteresowaniem.

 

 

176 377

 

Ta informacja z pewnością zaciekawi posiadaczy A2 ile wyprodukowano tych aut z konkretnym silnikiem. Twoja A2-ka ma silnik 1.4 i 16V 75 KM, rocznik 2000 lub inny, dowiedz się jak unikatowe masz autko!

 

A2 S I L N I K A2

Rok

1.2 TDI 61 KM 1.4 i 16V 75 KM 1.4 TDI 75 KM 1.4 TDI 90 KM 1.6 16V FSI 110 KM
Suma
1999 38
84
50 - - 172
2000 38
22.721
9.405 - - 32.164
2001 3.363 23.191 22.745 7 63 49.369
2002 1.585 14.812 15.529 9 5.643 37.578
2003 764 9.424 11.924 1.917 3.294 27.323
2004 512 7.075 6.569 4.001 1.588 19.745
2005 255 4.342 3.454 1.482 493 10.026
Suma 6.555 81.649 69.676 7.416 11.081 176.377

 

Z tabelki wynika, że upolować Audi A2 z silnikiem 1.2 TDI i 1.4 TDI 90 KM z czasem będzie coraz trudniej. Ja dodałbym jeszcze 1.6 16V FSI 110 KM, marzyłem o takim, ale w czasach mojego polowania na rynku była jedna sztuka i to z dużym przebiegiem.


Z muzeum audi



liczniki online